Stockholms Stadsmission
Kundcase

Stockholms Stadsmission

Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Detta gör de genom att arbeta med social omsorg, utbildning och arbetsintegration.

Digitalist har sedan 2016 ett partnerskap med Stockholms Stadsmission kring deras digitala plattformar: Stadsmissionen.se, Stadsmissionens skolstiftelse/ grillska.se och Stadsmissionens Intranät.  Vi är en fullserviceleverantör som inte bara levererar projekt utan också jobbar med kontinuerlig förbättring.

Utmaning

Sajten stadsmissionen.se är en central del i organisationens insamlings- och kommunikationsarbete. Att webbplatsen är stabil och säker är avgörande för verksamheten. När Digitalist kopplades in var sajten i behov av en uppdatering. Stadsmissionen önskade mer trafik och bättre konvertering.

Lösning

En responsiv, snabb och stabil sajt med hög användarvänlighet både på desktop och mobilt. Insamling är tydligt i fokus på den nya webbplatsen. Vi satsade mycket på innovationshöjd och arbetade tillsammans fram nya sätt att förpacka Stadsmissionens produkter på och gjorde ett designlyft. Små saker som fick stor effekt var till exempel att vi såg över formuläret för att bli månadsgivare. Även gåvoshoppen fick ett lyft med fokus på ökad försäljning.

För att säkerställa att sajten lever upp till de högt ställda kraven jobbar vi vidare med kontinuerlig förbättring tillsammans med en dedikerad och engagerad produktägare från Stadsmissionen. Med hjälp av data, användarstudier och nära samarbete ser vi till att löpande utveckla webbplatsen så att den stödjer Stadsmissionens vision och verksamhet. 

Under våren 2020 har vi jobbat mycket med tillgänglighet och vid den senaste mätningen i Siteimprove nådde sajten hela 98,3% (Medelvärdet för svenska myndigheter ligger på ca 72,2 %)