Vad är Hubspot?

No items found.
Hubspot

Sedan fyra år tillbaka är Digitalist partners med Hubspot och arbetar själva med verktyget i vår marknadsföring och försäljning för att konvertera okända besökare hela vägen till nöjda kunder.

Hubspot är ett komplett verktyg för digital leadsgenerering. De övergripande funktionerna är:

  • Personliserade nyhetsbrev
  • Kontaktdatabas med stora möjligheter till smart segmentering
  • Spårning av vad besökare gör på webben, i sociala medier m.m.
  • Publiceringsmotor för alla digitala kanaler
  • Automatiserade flöden för mail, landningssidor, formulär m.m.
  • Säljstöd (CRM)
  • Blogg och webbverktyg (CMS)
  • Och mycket annat

Vi använder själva Hubspot, både för CRM och Inbound

Nya funktioner läggs löpande till i Hubspot och det bästa sättet att få en överblick av verktyget är att boka in en demo.

VILKA RESULTAT KAN MAN FÖRVÄNTA SIG AV HUBSPOT?

Bilden nedan visar genomsnittligt utfall från alla organisationer världen runt som börjat använda Hubspot och aktivt arbetar med Inbound metoden. Vår egen erfarenhet är att Hubspot kräver att man investerar tid och resurser i att skapa innehåll, men då får man också resultat.

Notera att antalet leads ökar över tiden, allt eftersom man bygger upp sitt innehåll och sina erbjudanden. Investeringen ger med andra ord för den som arbetar rätt bestående resultat som ackumuleras över tiden.

För vilka organisationer passar Hubspot?

Jag anser att Hubspot passar framför allt B2B-företag som kännetecknas av något av följande:

  • God intjäningsförmåga, men känner att de skulle kunna sälja mer
  • Att kunderna i högre grad använder Internet under köpresan
  • Har mycket kunskap man vill nå ut med
  • Sitter med en uppsjö av marknads- och säljverktyg och vill förenkla processerna
  • Bedriver komplex försäljning där kunder behöver utbildas under köpresan

Men det finns givetvis andra typer av företag, t ex B2C-företag där Hubspot skulle passa.

Kontakta oss så berättar vi mer!

No items found.
No items found.