Målgrupp

Det här webbinariet riktar sig till dig som köper digitala tjänster och vill få arbetet att gå både snabbare och ge ett bättre resultat.

Prototypa med Figma

Vi kommer att visa exempel från verkliga kundcase på design och iterativa förändringar i realtid, samt bygga en app-prototyp live inför era ögon. Vi kommer att demonstrera verktyget Figma, som inte bara är ett fullständigt underbart designprogram, utan också en samarbetsplattform för dig som inte är en expert på grafik eller prototyping med funktioner som avsevärt snabbar upp processen och minimerar risken för slarv. Vi på Digitalist jobbar så här, liksom Spotify och många andra som ligger i framkant vad gäller designutveckling.

Allt du behöver är en webbläsare och en vilja att komma framåt, snabbare! Med levande prototyper istället för med miljarder e-post-bilagor, statiska bilder eller prototyper som är tröga att uppdatera!

Du kommer bland annat att få lära dig

  • Designleveranser - vilka krav ska du ställa på din leverantör?
  • Hur man får en skiss att bli interaktiv och levande istället för statisk.
  • Överlämning till teknisk utveckling.
  • Samarbete med kommentarer och åtgärder i realtid - hur snabbt kan det gå?

Om talarna

Mikael Andersson, Design director extraordinaire på Digitalist. UX-expert och certifierad pixelbrottare.

Matts Hildén, Art director och projektledare på Digitalist med mångårig erfarenhet av såväl grafisk design som designöverlämningar.

Tid och plats

Webbinarium, onsdag 10 juni kl 08.45-09.30.

No items found.