Praktiska AI-lösningar handlar om att använda färdigutvecklad AI-teknik för att lösa verkliga, konkreta behov i er organisation. Det är inte forskning, experiment eller framtidsvisioner – det är praktiska lösningar som förbättrar effektivitet, beslutsfattande och kundupplevelse här och nu. Genom att integrera AI i era befintliga arbetsflöden och processer kan ni automatisera återkommande uppgifter, analysera stora mängder data snabbt och ge medarbetare bättre beslutsstöd. Det innebär ökad kvalitet, lägre kostnad och mer tid över till värdeskapande arbete. Vi hjälper även kunder att använda generativ AI som en kreativ motor för att snabbt utveckla och testa nya lösningar. Rätt använt kan ett sådant arbetssätt stärka både ert varumärke och er interna effektivitet.
Ett vanligt användningsområde är ärendehantering – där AI-agenter kan ta emot och tolka era inkommande frågor via e-post, chatt eller formulär. Systemet förstår vad ärendet handlar om, kategoriserar det automatiskt, prioriterar, följer upp eller vidarebefordrar det till rätt handläggare eller enhet. Vanliga frågor kan AI dessutom besvara direkt – baserat på er befintliga kunskapsdatabas.
Med generativ AI skapar vi snabbt interaktiva prototyper för nya digitala tjänster, användargränssnitt eller simulerar komplexa kundinteraktioner. AI kan generera dialoger, användarflöden och designförslag som hjälper oss att internt visualisera, testa och förfina idéer innan vi presenterar och utvecklar dem fullt ut för er.