Lika viktigt som att göra stabila leveranser av system och funktioner är att användarna hos våra kunder förstår och kan använda dem. Därför erbjuder vi löpande kurser, både för befintliga kunder och andra som behöver vässa sina kunskaper, på plats hos er eller på distans.
En introduktion till digital analys för webbplatser och digitala tjänster. Syfte: Ge förståelse för hur trafik, beteende och användarflöden kan mätas och analyseras – och omsättas i beslut för förbättring.
Innehållsförslag:
Sökmotoroptimering för innehåll, teknik och struktur. Syfte: Visa hur synlighet påverkas av innehåll, tekniska val och strukturell logik – och hur ni aktivt kan förbättra det.
Innehållsförslag:
En praktisk genomgång av det öppna och integritetsvänliga analysverktyget. Passar särskilt bra för organisationer med höga krav på dataskydd. Syfte: Lära deltagare att tolka data och skapa insikter i Matomo.
Innehållsförslag:
Vad AI faktiskt är – och inte är. Lättillgänglig introduktion för icke-tekniska roller.
Innehållsförslag:
Hur maskininlärning används i produktutveckling och användarupplevelse. Passar UX-, produkt- och designteam.
Tema: personalisering, rekommendationer, chattfunktioner, AI i kundflöden.
För beslutsfattare och verksamhetsledare. Fokus på strategier, governance, mognad och roller. Bygger på t.ex. ODI:s AI-ready-ramverk.
Lär dig styra AI:n med rätt språk. Mycket praktisk – bygger förståelse för hur man får bättre output från generativa verktyg som ChatGPT, Midjourney m.fl. verktyg kan anpassas till olika roller såsomredaktörer, HR, utveckling, marknad.
Kolla även in vår event som är öppna för alla!