Kundcase

Varjo e-handel

Varjo tillverkar världens mest avancerade produkter och tjänster för Virtual Reality och Augmented Reality, och vi på Digitalist är stolta över att hjälpa dem att förbättra sin e-handel för en bättre användarupplevelse.

Byte av gamla plattformar

Arbetets startpunkt var två separata och inkompatibla webbutiker för Varjos affärs- och konsumentkunder. Varjo ville lägga butikerna på en gemensam plattform, men ingen av de äldre plattformarna stödde de olika behoven hos B2B- och B2C-affärer, såsom skatte- och kampanjkrav.

Senioritet möter flexibilitet

De viktigaste urvalskriterierna för valet av Digitalist var senior expertis kombinerad med flexibilitet inför en tuff deadline. Det var lika viktigt att Digitalist greppade Varjos affärsbehov som att snabbt kunna snabbt lösa problem. Tiina Hovi, chef för e-handel och drivkraften bakom projektet, uppskattade kemin inom teamet, vilket säkerställer ett effektivt samarbete:

"Våra viktigaste urvalskriterier för partnern var senior expertis kombinerat med flexibilitet inför vår projektdeadline."

Tiina Hovi, chef för e-handel, Varjo

Headless e-commerce

Lösningen var en fusion av integrerade teknologier med en headless-approach. NextJS valdes för att skapa fängslande användarupplevelser. Strapi matade noggrant produktdatan till e-handelns skyltfönster, och BigCommerce drev kärnfunktionaliteten för e-handel, vilket gjorde att transaktioner kunde flyta smidigt.

Med ett agilt tänkesätt löste teamet  oväntade utmaningar och snäva deadlines. Vår expertis på olika teknologier ger den anpassningsförmåga som gör att vi kunde hantera tekniska utmaningar på ett avslappnat men lösningsorienterat sätt.

Under hela projektet underhöll vi en kontinuerlig dialog med kunden för att optimera samordning och kunskapsdelning, vilket främjade en miljö där komplexa utmaningar kunde mötas direkt. Resultatet av detta samarbete blev snabba leveranser av hög kvalitet.

Projektet omfattade följande tjänster

Sömlösa köpupplevelser online

Efter migreringen har genomsnittliga ordervärden och konverteringsfrekvenser ökat, vilket är ett bevis på ökat förtroende och kundnöjdhet. Samarbetet mellan Varjo och Digitalist moderniserade Varjos e-handelslandskap, vilket banade väg för en sömlös köpupplevelse, fortsatt tillväxt och framgång som resultat.

Våra kunder

No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.