Kundcase

Arlandastad Group

Arlandastad Group är ett fastighetsbolag vars affärsidé är att identifiera strategiska markområden och utveckla fastigheter. Mitt emellan Stockholm och Uppsala, ett stenkast från Arlanda och utgångspunkten till resten av världen ligger Explore Arlandastad, som är ett av Arlandastad Groups projekt.  

Utmaning

Inför det att Arlandastad Group skulle börsnoteras fick vi på Digitalist uppdraget att bygga flera webbplatser. Dels för Explore Arlandastad och dels Arlandastad Group

Lösning

För att bygga ett flexibla sajter med fokus på försäljning, börsdata och annan information, valdes CMS:et Drupal. Utöver UX-design och det tekniska Drupalbygget av webbplatserna gjorde vi även: 

  • Integration med Cision för att kunna publicera börsdata i realtid på arlandastadgroup.com
  • Produktion av video reel för att sälja in Explore Arlandastads utbud

Grundtänk och tagline för Explore Arlandastad är ”Utrymme att tänka stort”. Något som vi även ville få fram i vår webbplats. Digitalists team tog oss på orden och skapade en webb tillsammans med oss som verkligen speglar den känsla vi ville åt. Digitalist har visat på hög kompetens, haft kloka och genomtänka åsikter om allt från funktion till kundupplevelse genom hela projektet och alltid funnits där. Servicenivån är fantastisk och resultatet av hög kvalitet.

Sara Johansson, kommunikationschef Arlandastad Group

Om Arlandastad Group

Arlandastad Group är ett fastighetsbolag vars affärsidé är att identifiera strategiska markområden och utveckla fastigheter till dess fulla potential. Verksamheten drivs inom två kärnområden – fastighetsförädling och fastighetsförvaltning, inuläget ett 240 hektar stort markområde som utgör angöringen till Arlanda. Genom förvärv av råmark som sedan detaljplanelagts och utvecklats, samt genom omvandling av befintliga fastigheter som stöpts om och förädlas till helt nya verksamheter har vi varit med och skapat Sveriges första flygplatsstad.