5 frågor för bättre ux

5 frågor för bättre ux

Kategori

UX Design, User Experience Design, handlar om kundens upplevelse av ett system eller en produkt. Genom att klura ut de önskemål och behov som både kund och företag har tar UX-designers fram användarvänliga och välfungerande tjänster som maximerar konverteringen och ökar kundnöjdheten.

För att en kund ska känna sig dragen till ett företag krävs det att dennes upplevelse av system och tjänster är så pass positiva att kunden väljer att vända sig till just dig. Detta förutsätter att det gränssnitt du använder dig av tilltalar just den målgrupp ditt företag är inriktad på. Men hur designar man gränssnitt för klumpiga fingrar med begränsad skärmyta? Att skapa en produkt eller tjänst som är både enkel och behaglig att hantera är några av de mål som våra UX-designers arbetar med, både på ett konceptuellt och grafiskt sätt.

Svara på fem frågor

UX Design handlar om att svara på fem frågor;

  • Who – Vem
  • What – Vad
  • When – När
  • Why – Varför
  • How & Where - hur och var

Vem ska använda produkten? Vad är det för produkt som ska tas fram? När ska den användas? Varför ska produkten användas? Hur ska den användas? Var ska den användas? Med svaren på dessa frågor tar våra UX-designers sedan fram tjänster som uppmuntrar den aktuella målgruppen till användning, oavsett om det handlar om ett omfattande IT-system eller appar till mobiler. Både om ditt företag har omfattande behov eller mindre önskemål att jobba med har våra UX-designers den kunskap och erfarenhet som krävs för att ta fram produkter som matchar behovet ner till minsta detalj.

Avgörande för företagen

Att klura ut de önskemål och behov som kunden har är en viktig sida av det hela, men det är lika viktigt att företagens behov blir tillgodosedda. Detta är en balansgång som kräver fingertoppskänsla av någon som kan se behoven och utveckla produkter som upplevs som maximalt användarvänliga och smarta. UX Design handlar lika mycket om företagens behov som kundens behov. Att skapa ett funktionellt och välfungerande gränssnitt som är lika speciellt som innovativt och som man alltid kan lita på att det fungerar kan ofta bli helt avgörande för verksamheten. Våra UX-designers ser de behov som företagen sitter inne med och designar därefter en produkt som svarar mot detta. Riktigt bra webbdesign lockar till sig kunder till ditt företag och effektiviserar konverteringen, samtidigt som kundnöjdheten ökar. Mål som alla företag har.

Vi är proffs på UX-design

Vi på Digitalist vet hur viktigt det är att svara emot de höga krav som ställs från dagens kunder. Våra UX-designers har för vana att ta fram tjänster som är lika användbara som uppskattade av både företagen och dess kunder. Låt oss visa vad vi kan göra för dig. Kontakta oss så berättar vi gärna mer.

No items found.
Datavisualisering - Daniel Lapidus inspirerar

Datavisualisering - Daniel Lapidus inspirerar

Nyligen arrangerade vi på Digitalist ett frukostseminarium med Daniel Lapidus med ämnet Datavisualisering - Berätta med data.

Läs bloggpost
Vykort från UX-konferensen Push 2019

Vykort från UX-konferensen Push 2019

Mina förväntningar på att lyssna på andra nördar inom mitt område är ganska höga när jag besöker den årliga UX-konferensen i München - Push UX. Vi är 600 designers som möts för att höra andras upplevelser från vardagen i designarbetet. Mest relaterat till användarupplevelse, UX, så naturligtvis är användaren i fokus.

Läs bloggpost

Var inte blyg, kontakta oss!

Vill du istället prata med en av våra kundansvariga direkt? Klicka här!