Vi bygger Kulturhuset Stadsteaterns nya webbplats

Valet på Digitalist föll efter en upphandling där åtta byråer var inblandade. Upphandlingen inleddes i höstas.

– Vi sökte en byrå med besökarperspektivet i fokus och med spetskompetens inom innovation, design och teknik. I letandet efter en sådan partner föll valet på Digitalist, säger Andreas Eriksson, chef för digital utveckling, Kulturhuset Stadsteatern.

Den nya sajten tas fram samtidigt som själva Kulturhuset genomgår en större renovering som beräknas vara klar hösten 2020.

– Vi är verkligen inne i en spännande utvecklingsprocess som innebär att vi i närtid och under de närmaste åren kommer göra ett flertal digitala förändringar inom kommunikation och marknadsföring. Vår nya webb är ett viktigt verktyg för att tillgängliggöra hela vårt mångfacetterade utbud, säger Ingela Roos, chef för varumärke och kommunikationsutveckling.

– Vi är otroligt stolta och glada över att ta hem det här uppdraget. Kulturhuset Stadsteatern är ett viktigt nav inte bara för Stockholms utan även för Nordens kulturliv, säger Ulrika Mengshoel Wedelin på Digitalist

No items found.
Kvinnan på bilden ler och håller för sina ögon, ena handen är en robotprotes. Hon har ljus hy och färggrannt blått / rosa / lila hår och bär ett svart tunt linne.

Hjälp till att få ut information till alla

Vi kan alla göra skillnad så att informationen kring Corona nås av alla.

Läs bloggpost

Tips för att jobba hemifrån, effektivt utan att bli uttråkad

Tips för att jobba hemifrån, effektivt utan att bli uttråkad

Läs bloggpost

Var inte blyg, kontakta oss!

Vill du istället prata med en av våra kundansvariga direkt? Klicka här!