Service design

Service design

Service design är ett begrepp som får allt mer uppmärksamhet och blir allt mer efterfrågat. Vi märker att allt fler av våra kunder i Stockholm är nyfikna. Idag ingår så gott som alltid en fas med Service design i våra webb- och approjekt.

Att ux – user experience – är viktigt vid utveckling av digitala tjänster och webbplatser är etablerat sen länge. Enkelt förklarat är Service design steget innan UX-arbetet tar vid. Service design visar vad som behöver göras, och ux är metoden för att omsätta det i praktiken.

Optimera befintliga och nya tjänster med oss

Service design är en process där man genom att arbeta med fakta som redan finns förändrar varumärket och tjänsten inifrån. Våra erfarna Service designers guidar dig genom hela förloppet. Ofta arbetar vi med workshops, som är ett effektivt sätt för att snabbt samla in olika perspektiv och erfarenheter. Under den här fasen är det inte ovanligt att vi tar fram personas och kundresor. Service design säkerställer att appen eller webbplatsen som vi bygger är både användarvänlig och konkurrenskraftig.

Vill du veta mer?

Hör av dig! Vi älskar att ta del av nya utmaningar. Vi sitter i den kreativa hubben A House på Östermalm i Stockholm. Välkommen till plan 5 så bjuder vi på kaffe och lyssnar på dina behov, eller fyll i formuläret nedan så hör vi av oss.

Relaterat från bloggen

Push UX Conference 2019

Push UX Conference 2019

Push UX i München går av stapeln för åttonde gången. Digitalist är där.

Läs bloggpost
Digitalist arbetar agilt som ingen annan

Digitalist arbetar agilt som ingen annan

Vi strävar alltid efter att bli bättre vilket gör att vi får arbeta med de mest inspirerande kunderna och springer till jobbet med energi och glädje.

Läs bloggpost

Relaterat kundcase

Var inte blyg, kontakta oss!

Vill du istället prata med en av våra kundansvariga direkt? Klicka här!